IONION FM - Ραδιόφωνο Δυτικής Ελλάδας

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
ΕΕ 2018/334

Βρέθηκε οξυγόνο σε δορυφόρο του Κρόνου
05.03.12

Το διαστημικό όχημα Cassini ανακάλυψε οξυγόνο στην ατμόσφαιρα της Διώνης, ενός δορυφόρου του Κρόνου.

Οι επιστήμονες του Εθνικού Εργαστηρίου του Los Alamos στις ΗΠΑ λένε ότι ανακάλυψαν ιόντα μοριακού οξυγόνου στην ανώτερη ατμόσφαιρα του δορυφόρου.
Ως συνέπεια της ανακάλυψης, οι επιστήμονες τώρα υποψιάζονται ότι όλοι οι δορυφόροι του Κρόνου και του Δία μπορεί να έχουν ατμόσφαιρα που περιέχει οξυγόνο.

Αυτό που είναι πραγματικά συναρπαστικό είναι το γεγονός ότι το νερό που κρύβεται κάτω από την επιφάνεια των δορυφόρων θα μπορούσε να συνδυαστεί με το οξυγόνο και τον άνθρακα και να δημιουργηθούν έτσι τα βασικά συστατικά της ζωής.

Η Διώνη, ένας από τους 62 γνωστούς δορυφόρους του Κρόνου, γυρνάει σε τροχιά σε απόσταση από τον Κρόνο περίπου ίση με την απόσταση Γης – Σελήνης. Έχει διάμετρο περίπου 1120 χιλιόμετρα και αποτελείται από έναν βραχώδη πυρήνα που περιβάλλεται από ένα παχύ στρώμα πάγου.

Καθώς γυρίζει γύρω από τον Κρόνο μέσα σε 2,7 ημέρες, βομβαρδίζεται από ιόντα που προέρχονται από την πολύ ισχυρή μαγνητόσφαιρα του πλανήτη. Αυτά τα ιόντα προσκρούουν στην επιφάνειά της εκτοπίζοντας το οξυγόνο στην αραιή ατμόσφαιρα.

"Η συγκέντρωση του οξυγόνου στη Διώνη είναι σχεδόν παρόμοια με τη συγκέντρωση οξυγόνου στη Γη σε υψόμετρο 480 χιλιομέτρων”, λέει ο ερευνητής Robert Tokar.
"Δεν αρκεί για να συντηρήσει ζωή αλλά είναι μια ακόμα απόδειξη της διαδικασίας παραγωγής οξυγόνου στα ουράνια σώματα.”

Πηγή: http://www.pro.com.gr