IONION FM - Ραδιόφωνο Δυτικής Ελλάδας
 
 
 
ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Δελτίο Ειδήσεων
Επισκόπηση Τύπου
Επισκόπηση Τοπ. Τύπου
Επιλεγμένα Θέματα
Agenda
Ηχητικό Αρχείο
ΕΛΛΑΔΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΕΘΝΗ
ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
MEDIA
ΕΚΛΟΓΕΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ
EVENTS
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
ΖΗΤΗΣΤΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
FUN
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΕΜΒΕΛΕΙΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ






"Ο Μικρός Πρίγκηπας" - Συνέντευξη του σκηνοθέτη Γεράσιμου Ντάβαρη στη Μαριάννα Φέξη
30.07.20

Στα πλαίσια του Διεθνούς Φεστιβάλ Τεχνών Αρχαίας Ολυμπίας, με αφορμή την παράσταση «ο Μικρός Πρίγκιπας», μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη και ηθοποιό, Γεράσιμο Ντάβαρη.

Πως αποφάσισες να ασχοληθείς με την σκηνοθεσία και την υποκριτική;

Γ.Ν: Η σκηνοθεσία μου βγήκε ως ανάγκη. Το θέατρο προέκυψε καθοδόν, δεν ήταν τίποτα προγραμματισμένο. Είχα μια φίλη που με έβαλε σε μια ερασιτεχνική ομάδα στην Πάτρα, είδα ότι μου αρέσει και αποφάσισα να σπουδάσω υποκριτική. Στην Αθήνα σπούδασα στη σχολή του Γιώργου Κιμούλη. Πρόκειται για μια εξαιρετική σχολή. Ήταν μια απίστευτη εμπειρία για μένα. Ο Γιώργος Κιμούλης μας έμαθε πώς να «διαβάζουμε» την πραγματικότητα σε θεατρικό κώδικα. Όταν επέστρεψα στην Πάτρα αποφάσισα να ανοίξω ένα μικρό θεατρικό χώρο. Τα μαθήματα στην Πάτρα τα ξεκίνησα με την προϋπόθεση να βρω ηθοποιούς. Το ερασιτεχνικό κομμάτι είναι εξίσου σημαντικό με το επαγγελματικό, δεν το διαχωρίζω σχεδόν καθόλου. Βρήκα ερασιτέχνες με πολύ μεγαλύτερη συνέπεια και ελευθερία έκφρασης από ότι επαγγελματίες. Στο Μικρό Πρίγκιπα συμμετέχει μαθητής μου, ο Γιάννης Γκοτσόπουλος. Η ανάγκη να σκηνοθετήσω ένα έργο προέκυψε και στην πορεία ασχολήθηκα και με τα σκηνικά, τους φωτισμούς, τα κοστούμια κλπ.

Ο καλλιτέχνης με το έργο του εκτίθεται στο κοινό του. Τι εισπράττεις εσύ μέσα από την σχέση σου με το κοινό;

Γ.Ν: Είναι σαν να φοράς τα καλύτερά σου ρούχα για το ραντεβού και όταν φτάνεις στο σημείο συνάντησης διαπιστώνεις πως έχει βγει ραντεβού με άλλο ταίρι. Ενώ είσαι απόλυτα σίγουρος και ξέρεις ότι φοράς τα καλύτερα σου ρούχα, έχεις εκφραστεί με τον καλύτερό σου τρόπο και ξαφνικά βλέπεις τον άλλον να μην ανταποκρίνεται είναι μια απογοήτευση. Σε πονάει όταν δεν βρίσκεις συνομιλητή. Όπως όλες οι ερωτικές σχέσεις υπάρχουν και απογοητεύσεις, αλλά τα πάντα κάνουν κύκλο. Είμαστε σε μια διαρκή ανακύκληση. Στο Μικρό Πρίγκιπα δεν είχα τέτοια φαινόμενα, παρόλο που είναι δύσκολη παράσταση, με έντονο κριτικό βλέμμα, μόνο παιδικό δεν είναι και μόνο αφελείς αγωνίες δεν εκφράζει ο συγγραφέας. Παρόλο που έδωσα μια φόρμα περισσότερο για ενήλικες, η αλήθεια είναι πως δεν με απογοήτευσε ούτε το παιδικό κοινό, ούτε οι ενήλικες. Το κείμενο πέτυχε το στόχο του. Τα παιδιά δεν είναι κουτά, καταλαβαίνουν αν τους εξηγήσεις.

«Είναι δύσκολη παράσταση, με έντονο κριτικό βλέμμα.»

Βλέπεις τον εαυτό σου στο έργο;

Γ.Ν: Θα μπορούσα να πω ότι παίζω ανάμεσα στο βασιλιά, στον άνθρωπο με το φανάρι και στην καλύτερη εκδοχή να είμαι ο πιλότος. Μέσα μου υπάρχουν όλοι οι πλανήτες εκτός από την αλεπού, αν και θα μπορούσα να είμαι μικρή κυνηγημένη αλεπού, που ψάχνει να βρει την αγνή φιλία. Νομίζω ότι είμαι πιο πολύ φορέας του αρνητικού, της ακραίας εγωπάθειας, μέχρι την αδυναμία του πιλότου να καταλάβει τον Μικρό Πρίγκιπα νωρίς και να προσπαθήσει να τον κρατήσει στη γη. Όταν τον καταλαβαίνει είναι πλέον αργά. Πιστεύω ότι αν περάσει δίπλα μου (ο Μικρός Πρίγκιπας), δεν θα τον δω. Ο Μικρός Πρίγκιπας είναι ένα ζητούμενο, ένα στοίχημα.

«Ο Μικρός Πρίγκιπας είναι ένα στοίχημα, μια ψυχική ουτοπία…»

Είναι επίκαιρο το έργο;

Γ.Ν: Θεωρώ ότι αυτή τη περίοδο γυρνάμε σε μια φάση με τα φαινόμενα της μάσκας, του κοροναϊού, της φρικτής υγειονομικής μαζικοποίησης, της φύμωσης του προσώπου. Ο άνθρωπος, όχι μόνο μαζικοποιείται όπως την εποχή που γράφτηκε ο μικρός πρίγκιπας, αλλά με έναν πιο φρικτό τρόπο χάνει το στόμα του, το εργαλείο του λόγου του. Δεν είναι μόνο επίκαιρος. Χρειαζόμαστε έναν πιο βίαιο Μικρό Πρίγκιπα, που θα μπει στο ναό του Σολομώντα και θα διαλύσει τα ανταλλακτήρια των νομισμάτων. Θεματολογικά είναι επίκαιρο. Θα θελα να αποπειραθώ να κάνω άλλη μια φορά το έργο αμιγώς για ενήλικες, με ένα τρόπο βίαιο, σχεδόν παράλογο.

«Χρειαζόμαστε έναν πιο βίαιο Μικρό Πρίγκιπα

Ένα από τα μηνύματα του έργου είναι και η αξία της φιλίας. Μπορεί να αντέξει μέσα σε όλο αυτό που βιώνουμε;

Γ.Ν: Το πρώτο στοίχημα είναι ο έρωτας. Αν δεν είσαι έτοιμος να κάνεις το ερωτικό ταξίδι, να ζήσεις τον έρωτα σε όλα τα επίπεδα, όχι μόνο σαρκικό, αλλά ακόμα και για το θέατρο, αν δεν μπορείς να διατηρήσεις τον εαυτό σου σε μια κατάσταση εγρήγορσης, δεν μπορείς να συναντήσεις την πραγματική φιλία. Ένας άνθρωπος που δεν μπορεί να ερωτευτεί, δεν μπορεί να κάνει και φίλους.

«Πολλοί κουράζονται από τις απαιτήσεις της ερωτικής έλξης…»

Ο Γεράσιμος Ντάβαρης είναι σκηνοθέτης και ηθοποίος. Σπούδασε στη σχολή του Γιώργου Κιμούλη και είχε την ευκαιρία, ως σπουδαστής ακόμα, να βρεθεί στον ιερό χώρο της Επιδαύρου, κοντά στους Γιώργο Κιμούλη, Πέγκυ Τρικαλιώτη και Μαρτσέλο Μάνι, συμμετέχοντας στην «Αντιγόνη». Μέχρι και σήμερα έχει συνεργαστεί με κορυφαία ονόματα του χώρου όπως Ν. Αρμάο, Π. Οικονομοπούλου, Α. Τσοπανάκη, ενώ έχει συνεργαστεί με τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής, Καβάλας, Πάτρας, και άλλους θεατρικούς οργανισμούς. Το πρώτο έργο που σκηνοθέτησε, ήταν «ο Άγιος Βασίλης είναι μια σκέτη λέρα» της Ζοζιάν Μπαλασκό. Στο Μικρό Πρίγκιπα, εκτός από σκηνοθέτης του έργου, συμμετέχει και ως ηθοποιός στους ρόλους του αφηγητή και του πιλότου.