IONION FM - Ραδιόφωνο Δυτικής Ελλάδας
 
 
   
 
 
ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΛΛΑΔΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΕΘΝΗ
ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
MEDIA
ΕΚΛΟΓΕΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ
EVENTS
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
ΖΗΤΗΣΤΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
FUN
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΕΜΒΕΛΕΙΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ






ΤΟ ΦΙΝΤΑΝΑΚΙ

01.08.09
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΚΟΥΛΙΚΑΔΟΥ "ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ"
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ : «ΤΟ ΦΙΝΤΑΝΑΚΙ»
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ : ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΧΟΡΝ

ΔΙΑΝΟΜΗ ΡΟΛΩΝ
ΤΟΥΛΑ : ΚΟΝΤZΑΛΗ ΑΝΝΥ
ΚΑΤΙΝΑ: ΚΑΚΟΛΟΙΡΗ ΑΘΗΝΑ
ΚΥΡ-ΑΝΤΩΝΗΣ : ΣΥΓΟΥΡΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΦΡΟΣΩ :ΠΛΕΣΣΑ ΟΥΡΑΝΙΑ
ΕΥΑ: ΧΑΣΑΠΗ ΕΦΗ
ΓΙΑΓΚΟΣ: ΛΟΥΤΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΓΙΑΒΡΟΥΣΗΣ: ΚΕΦΑΛΛΗΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΘΕΙΟΣ : ΔΕΛΛΙΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ : ΠΛΕΣΣΑΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ
ΚΑΠΕΛΑΣ: ΜΟΥΖΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΝΤΗΣ
ΓΕΙΤΟΝΙΣΣΑ: ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΥΛΑ
ΘΑΜΩΝΕΣ ΤΑΒΕΡΝΑΣ: ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΠΕΤΥ
                                        ΔΕΛΛΙΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΣΥΓΟΥΡΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
(Στη σκηνοθεσία βοήθησε ο ΚΕΦΑΛΛΗΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ)
ΣΚΗΝΙΚΑ: ΜΗΛΕΣΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ : ΜΑΡΟΥΔΑ ΜΑΡΙΕΤΤΑ
ΜΟΥΣΙΚΗ : ΜΟΥΖΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΝΤΗΣ
ΑΦΙΣΑ: ΧΑΣΑΠΗ ΕΦΗ
ΗΧΟΣ –ΦΩΣ: ΝΕΓΚΑΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΚΗΝΙΚΟΥ : ΜΑΡΚΕΣΙΝΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
ΜΑΚΙΓΙΑΖ : ΖΟΥΓΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΥΠΟΒΟΛΕΙΟ : ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΥΛΑ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΠΛΕΣΣΑ ΟΥΡΑΝΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ -ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΣΗ: STUDIO “IRIDA”
 
ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Είναι πολλοί οι παράγοντες που καθιστούν δύσκολη την υλοποίηση μιας θεατρικής παράστασης: θεατρικό έργο, ηθοποιοί, συντελεστές, σκηνογραφία , μουσική … Ο πιο δύσκολος όμως παράγοντας ιδίως για τους ερασιτεχνικούς θιάσους είναι η θεατρική ομάδα.
 Στη σημερινή κοινωνία , όπου οι προτεραιότητες βρίσκονται αλλού, σε πράγματα ευτελή είναι ίσως παράξενο ή και γραφικό να βρεις ανθρώπους να ασχοληθούν με το θέατρο.
 Εμείς στον Πολιτιστικό Σύλλογο Σκουλικάδου είμαστε πολύ τυχεροί γιατί εδώ και δέκα περίπου χρόνια έχουμε δημιουργήσει μια θεατρική ομάδα δεκαπέντε ατόμων , που , παρά τη διαφορετικότητα του καθενός , έχουμε καταθέσει όλοι μαζί την ψυχή μας για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ο χρόνος που έχουμε, είναι ελάχιστος. Τον προσφέρουμε όμως σε κάτι που νομίζουμε ότι αξίζει να ασχοληθούμε.
 Η αποδοχή η δική σας είναι εκείνη που μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε μέσα από τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζουμε και σας ευχαριστούμε γι’αυτό. 

ΥΠΟΘΕΣΗ
Η Τούλα, το «φιντανάκι», φτωχή μοδιστρούλα, κόρη του έντιμου ταχυδρομικού διανομέα κυρ – Αντώνη και της Φρόσως με το αμαρτωλό παρελθόν, ερωτεύεται τον Γιάγκο, έναν άνεργο και τυχοδιώκτη νέο, ο οποίος   θα την προδώσει για χάρη της προκλητικής Εύας, που διαθέτει και γνωριμίες για να τον βοηθήσει επαγγελματικά. Κεντρικό πρόσωπο η κυρά Κατίνα, η οποία μεσιτεύει για να γνωρίζει φτωχές κοπέλες σε πλούσιους κυρίους. Όταν η Τούλα μένει έγκυος, η ίδια και ο πατέρας της μπροστά στο ηθικό αλλά και οικονομικό αδιέξοδο που βρίσκονται (η Τούλα δανείζεται χρήματα από την κυρά - Κατίνα για να αντιμετωπίσει την κατάσταση) αναγκάζονται   να προδώσουν τις αξίες τους…
Το «Φιντανάκι» ανέβηκε για πρώτη φορά από το θίασο της Κυβέλης το 1921. Η υπόθεση διαδραματίζεται σε μια πλακιώτικη αυλή της ίδιας εποχής.
 
ΒΙΟΓΡΑΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ : ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΧΟΡΝ
Ο Παντελής Χορν γεννήθηκε στην Τεργέστη το 1881 και ήταν γιος του Αυστριακού Δήμητριου Χορν και της Ματίνας Κουντουριώτη. Ακολουθώντας την οικογενειακή παράδοση της μητέρας του έγινε αξιωματικός του πολεμικού ναυτικού. Παρά την επιτυχημένη σταδιοδρομία του, αγάπησε το θέατρο και αφιερώθηκε σε αυτό. Η πρώτη εμφάνισή του στα γράμματα ήταν το 1906 με το μονόπρακτο «Ο ξένος». Δύο χρόνια αργότερα (1908) με τους «Πετροχάρηδες» καθιερώνεται στο θεατρικό κόσμο ως πολλά υποσχόμενος νέος δραματουργός.
Στη συνέχεια και μέχρι το 1937 η θεατρική σταδιοδρομία του Παντελή Χόρν αριθμεί τριάντα πρεμίερες έργων , πολλά από τα οποία παίχτηκαν από ηθοποιούς όπως η Μαρίκα Κοτοπούλη, η Κυβέλη ο Αιμίλιος Βεάκης , η Κατίνα Παξινού και ο Αλέξης Μινωτής . Από τα έργα αυτά σώζονται και είναι πιο γνωστά «Το τίμιο σπίτι (1908), Μελάχρα (1909), , «Το Φιντανάκι»(1921), η Νταλμανοπούλα (1923), ο Σέντζας (1925), Φλαντρώ (1925), Το Μελτεμάκι (1927), ο Πρόξενος (1931) και Ζωή και παραμύθι(1937).
Ο Χορν έγραψε πολλά θεατρικά είδη, κοινωνικό δράμα, κωμωδία ηθών , σάτιρα, αισθηματική κωμωδία.   Δέχτηκε επιδράσεις από τον νατουραλισμό, το συμβολισμό και το σύγχρονό του ψυχολογικό δράμα. Παράλληλα άντλησε στοιχεία από το ελληνικό αστικό και επαρχιακό περιβάλλον και δημιούργησε έργα με προσωπικό ύφος. Μέσα σε αυτά κυριαρχούν ο έρωτας, η ανθρώπινη μοίρα και η κοινωνική και ηθική διάβρωση,θέματα που αναπτύσσονται με ρεαλιστική αλλά και μελοδραματική διάθεση.
Παράλληλα με τη θεατρική σταδιοδρομία ασχολήθηκε και με τη δημοσιογραφία γράφοντας κυρίως χρονογραφήματα σε εφημερίδες της εποχής.
Πέθανε το 1941. Ηταν πατέρας του ηθοποιού Δημήτρη Χορν.

ΤΟ ΦΙΝΤΑΝΑΚΙ –ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
   Κεντρικό θέμα στο Φιντανάκι είναι ο ηθικός ξεπεσμός του ατόμου ως απόρροια αναπόφευκτη των κοινωνικών και οικονομικών περιστάσεων. Με τρυφερότητα, με απελπισία θα έλεγα, αλλά και με πικρό χιούμορ, ο συγγραφέας αφηγείται την ιστορία μιας φτωχής, τίμιας κοπέλας, της Τούλας,   που αφού δοκίμασε πρώτα την πίκρα της ερωτικής προδοσίας , στη συνέχεια κάτω από την πίεση της οικονομικής ανάγκης οδηγείται στον πουλημένο έρωτα. Κοντά της ο πατέρας της, ξεπεσμένος βιοπαλαιστής στην προσπάθειά του να την σώσει γίνεται καταχραστής… Κι ο κόσμος στο «Φιντανάκι» είναι ένας κόσμος που παρακολουθεί αμέτοχος τις αξίες να γκρεμίζονται ή να γίνονται αντικείμενο καπηλείας…»  
    «….Άλλο σημαντικό θέμα του έργου, πέρα από αυτό της κοινωνικής διάβρωσης και των μηχανισμών της: το θέμα του έρωτα… Ένας έρωτας που πεθαίνει σε κάθε του μορφή: η κυρά – Κατίνα τον καθιστά εμπορεύσιμο είδος, ο Γιάγκος και η Εύα τον προδίδουν, ο θείος και ο Γιαβρούσης τον διαπραγματεύονται, η Φρόσω τον περιφρονεί. Οι μοναδικοί τιμητές του, η Τούλα και ο κυρ – Αντώνης, οδηγούνται στον αφανισμό, ηθικό η πρώτη, βιολογικό ο δεύτερος. …»
     Η παντοδύναμη κοινωνία (η κυρά Κατίνα, που κινεί όλα τα νήματα της δράσης στο έργο) οδηγεί στη καταρράκωση κάθε αξίας: της τιμιότητας, της τιμής και του ίδιου του έρωτα. Αυτή ακριβώς η μυθική διάσταση, όπου φτάνει το Φιντανάκι, εξηγεί και τη διαχρονικότητα του … Στις μέρες μας το κοινωνικό πρότυπο του έργου έχει εκλείψει. Η Τούλα δεν είναι πια ο τύπος της εποχής μας και τα στοιχεία που ορίζουν το αδιέξοδό της έχουν ξεπεραστεί από τα σημερινά ήθη. Απ’ αυτή την άποψη το έργο ανήκει στην εποχή του, αυτό είναι αλήθεια. Αλλά, αν η δική μας εποχή παρακολουθεί με απάθεια τις αγνές προθέσεις να αφανίζονται, την τιμιότητα να εκπορνεύεται, τον έρωτα να πεθαίνει καθημερινά, τότε μπορεί να δει κανείς το «Φιντανάκι» σαν ένα σύγχρονο λαϊκό παραμύθι που με το συμβολισμό του μπορεί να συγκινήσει το σημερινό θεατή.
(από την εισαγωγή της Έφης Βαφειάδη στο: Νεοελληνική Θεατρική Βιβλιοθήκη, Παντελή Χορν, «Το Φιντανάκι», εκδόσεις «Δωδώνη», Αθήνα 1992).

ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑΣ ΑΥΛΗΣ –ΗΘΟΓΡΑΦΙΑ ΜΙΑΣ ΕΠΟΧΗΣ
Το «Φιντανάκι», που ως λέξη σημαίνει το νέο βλασταράκι, είναι ένα κοινωνικό δράμα της αθηναϊκής γειτονιάς του μεσοπολέμου , εκεί γύρω στα 1920.
 Ο Παντελής Χορν εμπνέεται από την πλακιώτικη αυλή της εποχής, όπου δημιουργεί τους ανθρώπινους χαρακτήρες-ήρωες του με ρεαλιστικό τρόπο. Από τη μια μεριά οι «κακοί»: Η κυρά-Κατίνα, η παλιά πόρνη της αυλής, που κανονίζει «διακριτικά» αλλά καθοριστικά τις ζωές των άλλων, η Φρόσω, με τη χαμένη και αυτή ηθική, που ονειρεύεται ένα καλύτερο μέλλον με «παράδες» για την κόρη της Τούλα , ο Γιαβρούσης, ο παλιός χαρτοπαίκτης, η Εύα, «η προκομμένη», ο Γιάγκος, ο άεργος και τυχοδιώκτης νέος. Από την άλλη οι «καλοί»: Η Τούλα, το φιντανάκι, το πρόσωπο της αγνότητας και της αγάπης και ο κυρ-Αντώνης, ο πατέρας της, ο έντιμος άνθρωπος που γίνεται κλέφτης στη δουλειά του, για να σώσει την τιμή της. Τύποι καθημερινοί, συνηθισμένοι, ασήμαντοι.
Ωστόσο οι χαρακτήρες αυτοί αποτελούν την γραφίδα με την οποία ο Παντελής Χορν προσπαθεί να δώσει μια εικόνα της ζωής που ζουν τα κατώτερα στρώματα της αθηναϊκής κοινωνίας την εποχή μετά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο και έφερε τις μεγάλες ανατροπές στην κοινωνίας και στις αξίες. Σε αυτό το πλαίσιο ο Χορν μετατρέπει την κοινή ιστορία ενός απλού κοριτσιού σε μια ήρεμη, εσωτερική τραγωδία.
Μέσα στον στερημένο μικρόκοσμο της αυλής παλεύουν ο καθένας   για το «όνειρό» του, το χρήμα, τον έρωτα, την τίμια ζωή αλλά η αυλή καταλήγει για αυτούς ένα τέλμα από το οποίο παλεύουν να ξεφύγουν απελπισμένα. Ωστόσο η πορεία τους προδιαγράφεται μοιραία και τότε εμπορεύονται τον έρωτα, ξεπουλούν την τιμή και την ψυχή τους σε αντάλλαγμα για το όνειρο της «καλύτερης» και «εύκολης» ζωής.
Το έργο παρά το ρεαλισμό του δεν εκφράζει κοινωνική διαμαρτυρία. Ίσως μάλιστα κάποτε να τείνει προς το μελόδραμα, ιδιαίτερα όταν τα συναισθήματα βρίσκουν ρωγμές στην σκληρότητα της καθημερινότητας να ξεχυθούν, όπως στην περίπτωση της Τούλας και του κυρ-Αντώνη.
 
Στο τέλος, στην αυλή των ονείρων οι αδικημένοι της ζωής δεν δικαιώνονται γιατί « Αυτή η γειτονιά είναι για όλους μας ένα κλουβί, κανείς δε ζει αληθινά αυτό που θα ήθελε να ζει, γιατί το όνειρο είναι μια στιγμή και όλες οι άλλες στιγμές απελπισία»*

* Στίχοι του Μάνου Χατζηδάκη, «Οδός Ονείρων»

 


Ουρανία Πλέσσα

 

επιστροφή




 
Grexit 3+1 σενάρια

Του Νίκου Ιγγλέση 

Το ελληνικό δράμα κορυφώνεται. Μετά επτά χρόνια «μεταρρυθμίσεων»,  το σχέδιο των επικυρίαρχων δανειστών έχει φτάσει σε πλήρες αδιέξοδο. Το ελλη


Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΕΜΑΛ ΤΗΣ ΗΛΕΙΑΣ

Η ιστορία είναι γνωστή από το καλοκαίρι του 2007.

Άρχισε με αιτία τις καταστροφικές πυρκαγιές της Ηλείας, τις ευθύνες, αλλά και το πλιάτσικο που ακολούθησε…

Το IONION FM, ως άλλος Κεμάλ (Ν. Γκάτσου-Μ. Χατζηδάκι), νόμισε τότε πως μπορεί ν΄αλλάξει τον τόπο…. Όμως, πικρές οι βουλές του Αλλάχ και σκοτεινές οι ψυχές των ανθρώπων…

Την γνωρίζετε όλοι καλά πλέον αυτή την ιστορία, τόσο που δεν σας κάνει αίσθηση πια!.. Θα σκέφ


«Νεκροί» και Ζωντανοί αγώνες στα χρόνια των μνημονίων
Δεν είναι εύκολο πράγμα να είσαι μέσα στην ακριβή επικαιρότητα, αν αυτή εξελίσσεται όταν ο λαός κοιμάται. Και δεν μιλάω βέβαια για την βίαιη εξέλιξη ενός φυσικού φαινομένου, όπως είναι για παράδειγμα

Οι Περιφράξεις της Αξιοπρέπειάς μας

Σήμερα θα μιλήσουμε για τις ΠΕΡΙΦΡΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ ΜΑΣ. Θα καταλάβετε…

Την κατάσταση που βιώνει σήμερα η χώρα μας με τα ξεπουλήματα και τα ΤΑΙΠΕΔ που σκαρφίστηκαν τα ξένα και ντόπια συμφέροντα, εμείς εδώ στο ακρωτήριο Χελωνάτα και στην πόλη του Βαρθολομιού τα γνωρίσαμε πριν από 20 περίπου


ΤΟ ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΞΕΣΑΛΩΣΕ ΚΑΙ «ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ» ΤΙΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΦΩΝΕΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΑΥΤΙ ΔΙΑΘΈΣΙΜΟ;

Όλα τα παρακάτω είναι ένα θρίλερ! Τα θρίλερ πάντα τα αποφεύγαμε. Τώρα όμως αναγκαστικά πρωταγωνιστούμε σ’ ένα τέτοιο για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε. Δεν ευχόμαστε σε κανέναν να το ζήσει ούτε καν απ’ τον κινηματογράφο. Θα σας το περιγράψω όσο πιο συνοπτικά μπορώ και σας παρακαλώ να βρείτε τον χρόνο για να καταλάβετε όλη αυτή την ιστορία


«ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟ» ΧΑΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ

Ερώτηση που αφορά στους περιφερειακούς Ρ/Σ και τον τρόπο που αυτοί πολεμούνται και οδηγούνται στη φίμωση κατέθεσε στη βουλή ο βουλευτής Ηλείας της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ Γιώργος Κοντογιαννης. Στην πολύ διεισδυτική ερώτηση ο κ. Κοντογιάννης αναφέρεται στην πολυνομία και στο χάος που εντέχνως έχει δημιουργηθεί ειδικότερα τα τελευταία χρόνια στα ραδιόφωνα της Ελληνικής περιφέρειας


ΨΗΦΙΣΜΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΙΟΝΙΟΝ FM

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Πάτρα 16 Ιουνίου 2011
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Αρ. Πρωτ: 72372/222
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

ΨΗΦΙΣΜΑ
ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΘΕΜΑ: ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΙΟΝΙΟΝ FM ΗΛΕΙΑΣ


ΙΟΝΙΟΝ FM - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΣE ΘΑΝΑΤΟ ΔΙΑ ΠΝΙΓΜΟΥ! ΜΕΤΑ ΤΟ ΙΟΝΙΟΝ FM ΑΧΑΪΑΣ, ΤΩΡΑ ΦΙΜΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΙΟΝΙΟΝ FM ΗΛΕΙΑΣ

Η ΑΠΟΦΑΣΗ

80.000 ευρώ πρόστιμο γιατί εκπέμπουμε εκεί που εκπέμπαμε 22 χρόνια τώρα. Εκεί που με συγκεκριμένες συντεταγμένες μας αδειοδότησε το 1989, με την 10991/Z2/1214/30-11-89 άδεια ιδρύσεως ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ και λειτουργίας το κράτος. Η οποία όπως λένε οι νόμοι 2173/1993, 2328/1995 και ο τελευταίος 3592/2007 άρθρο 5 παρ. 7, εδάφιο β. είναι ακόμ