IONION FM - Ειδήσεις Δυτικής Ελλάδας

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
ΕΕ 2018/334

Ο αστροφυσικός Διονύσης Σιμόπουλος μιλά στο IONION FM, για τους δύο νέους πλανήτες γύρω από το αστέρι Kepler-90
20.12.17

Ηλιακό σύστημα με πλανήτες σαν την γη, ανακάλυψε η ΝΑΣΑ, με το διαστημικό τηλεσκόπιο Kepler. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Αμερικανικής Υπηρεσίας Διαστήματος ανακαλύφθηκαν δύο νέοι πλανήτες γύρω από το αστέρι Kepler-90, που μοιάζει με τον Ήλιο. Χρησιμοποιήθηκε πρόγραμμα της Google, που ανέπτυξε τεχνητή νοημοσύνη και κατάφερε να αξιολογήσει χιλιάδες δεδομένα που είχε συλλέξει το διαστημικό τηλεσκόπιο, ανάμεσα τους και τους νέους πλανήτες. «Είναι πολύ δύσκολο να ταξιδέψουμε μέχρι εκεί. Το ηλιακό σύστημα απέχει 2.500 έτη φωτός και ακόμα και αν ταξιδεύαμε με ταχύτητα 300.000 χιλιομέτρων ανά δευτερόλεπτο, θα χρειαζόμασταν 2.500 χρόνια», αναφέρει στο IONION FM, ο διακεκριμένος αστροφυσικός Διονύσης Σιμόπουλος. Παράλληλα συμπληρώνει ότι οι 8 πλανήτες που συνυπάρχουν στο συγκεκριμένο ηλιακό σύστημα είναι «στριμωγμένοι» σε μια απόσταση που δεν ξεπερνά τα 200 εκατ. χλμ. Οι  θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στην επιφάνεια των πλανητών που μοιάζουν με την γη, ξεπερνούν τους 425 C γεγονός που αποκλείει την ύπαρξη ζωής. Ωστόσο ο κ. Σιμόπουλος σχολίασε ότι το πιο σημαντικό δεν είναι η ανακάλυψη των πλανητών, αλλά το λογισμικό της εταιρείας Google, που αναπτύσσει τεχνητή νοημοσύνη και επεξεργάζεται τεράστιες τράπεζες πληροφοριών, βρίσκοντας κρυμμένα στοιχεία. «Το διαστημικό τηλεσκόπιο Kepler συλλέγει εκατομμύρια πληροφορίες που είναι αδύνατο να επεξεργαστούν, όμως με το λογισμικό θα έχουμε συγκλονιστικές ανακαλύψεις. Επιπλέον το πρόγραμμα καθώς ψάχνει μαθαίνει κιόλας», σχολιάζει ο κ. Σιμόπουλος. Ως επίτιμος διευθυντής του Ευγενίδιειου Πλανητάριου στην Αθήνα, ανακοίνωσε ότι κατά την εορταστική περίοδο θα προβάλλονται 8 παραστάσεις, ανάμεσα τους και το «ʼστρο της Βηθλεέμ», που προσπαθεί να εξηγήσει τι ήταν το άστρο κατά την γέννηση του Ιησού, που έχει εξάψει την φαντασία των ερευνητών.  Σημειώνεται ότι πριν από μερικές εβδομάδες κυκλοφόρησε το νέου βιβλίο του διακεκριμένου αστροφυσικού, με τίτλο «Είμαστε Αστρόσκονη», από τις Εκδόσερις Μεταίχμιο, που αφηγείται τη μαγική και συναρπαστική ιστορία της ζωής των αστεριών από τη γέννησή τους ως την καταστροφή τους.