IONION FM - Ραδιόφωνο Δυτικής Ελλάδας
 
 




ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ
ΟΙ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΕΝΗ
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΕ 2018/334





Ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, κος Ευάγγελος Βενιζέλος για τη γνωμοδότηση Ντογιάκου
12.01.23


Ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, κος Ευάγγελος Βενιζέλος, μίλησε στην εκπομπή «Στον αέρα» με τη δημοσιογράφο Νίκη Λυμπεράκη

Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Διατυπώνω την επιστημονική κριτική μου για τη γνωμοδότηση του εισαγγελέα ο οποίος πράγματι υπερέβη το όριο που θέτει ο νόμος για τη γνωμοδοτική αρμοδιότητα αλλά και την πάγια μακροχρόνια πρακτική της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου. Διερεύνησα εκατοντάδες γνωμοδοτήσεων των τελευταίων δεκαετιών δεν υπάρχει καμία που να μην δέχεται ότι όταν υπάρχει εκκρεμής δίκη ή μπορεί να υπάρξει εκκρεμής δικαστική διαδικασία δεν γνωμοδοτεί ο εισαγγελέας επίσης δεν γνωμοδοτεί απαντώντας σε ιδιώτες. Δεν έχει απαντήσει ποτέ σε μια ιδιωτική εταιρεία όπως ο ΟΤΕ και εδώ έχουμε και εκκρεμή ποινική προκαταρκτική εξέταση για τις υποκλοπές και έχουμε βεβαίως και την αρμοδιότητα του ΣτΕ. Γιατί αν οποιοσδήποτε τηλεπικοινωνιακός πάροχος διαφωνεί με τις πράξεις της ΑΔΑΕ δεν προσφεύγει τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου προσφεύγει στα διοικητικά δικαστήρια και εντέλει στο ΣτΕ .

Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ:  Ο κ. Ντογιάκος δεν είναι απλώς έμπειρος, είναι και ευφυής και εγκρατής και θαρραλέος και έχει αποδείξει ότι μπορεί να αγωνιστεί για την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης στο παρελθόν και πιστεύω ότι θα τα σκεφτεί όλα πάρα πολύ καλά και επειδή το μεγάλο προσόν του νομικού αλλά και κάθε ανθρώπου που είναι σκεπτόμενος είναι να λαμβάνει υπόψη τον αντίλογο θα τα λάβει όλα υπόψη και θα διατυπώσει μια πιο ολοκληρωμένη θέση τις προσεχείς μέρες. Θέλω να το ελπίζω και το προτείνω και το εύχομαι.

Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Η ουσία είναι δύο πράγματα, το πρώτο είναι αν τις ανεξάρτητες αρχές που προβλέπει το σύνταγμα αλλά ανεξάρτητες αρχές προβλέπει και το δίκαιο της ΕΕ, μπορεί να έρθει ο εθνικός νομοθέτης και να τις ευνουχίσει. Να περιορίσει τις ελεγκτικές αρμοδιότητές τους και να τις διαπλάσει όπως νομίζει. Η απάντηση είναι όχι διότι δεν ερμηνεύεται το σύνταγμα με βάση το νόμο αλλά ο νόμος με βάση το σύνταγμα και άλλους υπερέχοντες κανόνες όπως είναι το δίκαιο της ΕΕ και η ευρωπαϊκή σύμβαση των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Άρα όταν το άρθρο 19 παρ.2 αναθέτει τον εντέλει και συνολικό έλεγχο του απορρήτου των επικοινωνιών στην ΑΔΑΕ πρέπει η ΑΔΑΕ να μπορεί να κάνει ελέγχους. Έρχεται το δεύτερο επιχείρημα που λεει ότι ψηφίστηκε ένας νόμος στο όνομα της διαφάνειας αλλά στην πραγματικότητα έτσι όπως τον ερμηνεύει τώρα η Εισαγγελία στο όνομα της αδιαφάνειας και της συγκάλυψης και λεει «ένας που παρακολουθείται για λόγους εθνικής ασφαλείας μπορεί να ενημερωθεί μόνο μετά από τρία χρόνια και αν το αποφασίσει ένα τριμελές όργανο με δύο εισαγγελείς και τον πρόεδρο της ΑΔΑΕ». Ως εκ τούτου η ΑΔΑΕ δεν μπορεί πλέον να κάνει ελέγχους όταν κάποιος διαμαρτύρεται ότι παρακολουθείται ή υποπτεύεται διότι δεν μπορεί να τον ενημερώσει . Είναι άλλο πράγμα το αν θα ενημερωθεί η παρακολουθούμενος και άλλο πράγμα εάν θα γίνονται έλεγχοι μη τυχόν και παρανομεί η ΕΥΠ, μη τυχόν και παρανομεί η τηλεπικοινωνιακή εταιρεία, μη τυχόν και παρανομούν διάφοροι άνθρωποι ανεξέλεγκτοι όπως συνέβη με τα κατασκοπικά λογισμικά. Άρα η ΑΔΑΕ προφανώς δεν θα ενημερώσει τον παρακολουθούμενο θα ενημερώσει όμως τη Βουλή, την επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της οποίας είναι θεσμικός βραχίονας κατά το σύνταγμα και θα ενημερώσει τον ίδιο τον εισαγγελέα γιατί μπορεί να τελούνται αδικήματα και μπορεί να πρέπει ο εισαγγελέας να επιληφθεί.  Αλλά και κάτι άλλο τώρα οι εισαγγελείς που κάνουν προκαταρκτικές εξετάσεις μπορούν να κάνουν ελέγχους στους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους; Αν εσείς αντί να πάτε στην ΑΔΑΕ πάτε στον εισαγγελέα και κάνετε μια μήνυση ότι «με παρακολουθεί κάποιος», ο Εισαγγελέας μπορεί να κάνει έλεγχο; Άρα αυτό όλο είναι άτοπο, οδηγείται σε αδιέξοδο και φανταστείτε το πώς μπορεί να εκτεθεί διεθνώς η χώρα αν πει κανείς κατά λογική συνέπεια «η ΑΔΑΕ παραβίασε αυτό που αντιλαμβάνεται ως σύνταγμα και ως νόμο ο εισαγγελέας;» Τότε δίωξη, τότε  κατηγορούμενη, τότε διεθνής διασυρμός της χώρας η οποία παύει να θεωρείται φιλελεύθερη ευρωπαϊκή δημοκρατία. Το θέλει κανείς αυτό;

Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Θεωρώ ότι πρέπει να τροποποιηθεί ή ακόμα καλύτερα να ανακληθεί η γνωμοδότηση διότι ο κ. Ντογιάκος και νομικά ξέρει και έχει αποδείξει ότι έχει αίσθημα ανεξαρτησίας και νομίζω ότι δεν θα ήθελε να θεωρείται ότι παρεμποδίζει την εφαρμογή των εγγυήσεων του απορρήτου ή και οποιουδήποτε άλλου δικαιώματος συνταγματικά κατοχυρωμένου.

Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Η κυβέρνηση έχει εμπλακεί σε μια υπόθεση εδώ και μήνες υποτίθεται ότι έγινε ένας νόμος για να υπάρξει αλλαγή κλίματος, να υπάρξει αναβάθμιση εγγυήσεων. Προστασία ειδική για τα πολιτικά πρόσωπα, ορισμός της έννοιας της εθνικής ασφάλειας άρα τι κάναμε ψήφισε η Βουλή ένα νόμο για να περιοριστούν οι έλεγχοι και για να διαφεύγουν οι παρανομούντες ή ψηφίστηκε ένας νόμος για να αλλάξει το κλίμα και να κοιτάξουμε στο μέλλον ;

Αναφορικά με τη δήλωση του κ. Γεωργιάδη για την ισχύ της γνωμοδότησης

Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Να πάει να φρεσκάρει τα νομικά του. Καταρχάς η γνωμοδότηση δεν τηρεί τα κρατούντα να κοινοποιείται στους εισαγγελείς. Αυτή την πρόνοια την είχε. Αυτά που αφορούν τους εισαγγελείς είναι παραγγελίες του εισαγγελέα προς τους εισαγγελείς ή γνωμοδοτήσεις που αφορούν τις αρμοδιότητες των εισαγγελέων και τις κοινοποιεί στους εισαγγελείς, εδώ δεν υπάρχει τίποτα από αυτά.  

ΔΗΜ: Υπάρχει όμως μια εταιρεια που έχει ζητήσει τη γνώμη του κ.Ντογιάκου

Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Κακώς τη ζήτησε. Η εταιρεία που την έλαβε δεν μπορεί να την κάνει τίποτα. Οι πράξεις της ΑΔΑΕ είναι εκτελεστές διοικητικές πράξεις, εκτελούνται αυτογνωμόνως, από μόνες τους όποιος θέλει μπορεί να προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια. Εάν αρνηθεί η εταιρεία να εκτελέσει την πράξη της ΑΔΑΕ θα της επιβληθεί πρόστιμο το οποίο μπορεί να είναι και πολύ μεγάλο πρόστιμο.  Και αυτό το πρόστιμο δεν μπορεί να το κρίνει κανένας εισαγγελέας, θα το κρίνει το διοικητικό δικαστήριο. Εδώ έχουμε και μια επέμβαση στις αρμοδιότητες της διοικητικής δικαιοσύνης. Επίσης  το άρθρο 100 του συντάγματος που εγκαθιδρύει το Ανώτατο ειδικό δικαστήριο του αναθέτει και την αρμοδιότητα να λύει συγκρούσεις αρμοδιοτήτων μεταξύ διοικητικών και δικαστικών αρχών άρα εδώ έχουμε και μια επέμβαση εν δυνάμει αρμοδιότητα του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου. Και των ποινικών δικαστηρίων γιατί αυτή τη στιγμή διεξάγονται προκαταρκτικές εξετάσεις και για τις λεγόμενες επισυνδέσεις της ΕΥΠ και για το predator.  άρα εδώ προκαταλαμβάνεται η δικαιοδοτική κρίση των εισαγγελέων που ενεργούν ως προανακριτικά όργανα κάτι το οποίο το αποκλείουν οι γνωμοδοτήσεις της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου τα τελευταία 50 χρόνια.

Αναφορικά με το ύφος του κ. Ντογιάκου

Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Το ύφος του κ. Ντογιάκου δεν το κρίνω, ο κ.Ντογιάκος ξέρει να εκφραστεί. Διατύπωσα την εκτίμησή μου και την υπόληψή μου και την ελπίδα μου ότι τα προσόντα του θα τα αξιοποιήσει για την προστασία του κράτους δικαίου διότι διαθέτει προσόντα.

Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: ...Εγώ λεω ποιο είναι το αποτέλεσμα ανεξαρτήτως προθέσεων, δεν λεω ποια είναι η πρόθεση του κ. Ντογιάκου θεωρώ ότι ο κ. Ντογιάκος έχει τις καλύτερες προθέσεις και σεβασμό στη νομιμότητα αλλά το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει παρεμπόδιση επί ποινικής δίωξης σε βαθμό κακουργήματος μάλιστα κατά των μελών της ΑΔΑΕ. Αυτό που θέλει η χώρα ως «κερασάκι» είναι μια δίωξη κατά των μελών της ΑΔΑΕ και μετά κατά των μελών της ανεξάρτητης αρχή προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα κοκ.

Ερωτηθείς αν είναι προβληματική η δημόσια αντιπαράθεση της ανεξάρτητης αρχής και της  Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου

Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Όχι, γιατί η ανεξάρτητη αρχή αμύνεται.

Κληθείς να αξιολογήσει τη διαχείριση του θέματος των υποκλοπών από τη Δικαιοσύνη

Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Η Δικαιοσύνη θα έπρεπε και πρέπει να κινηθεί τάχιστα για τη διερεύνηση της υπόθεσης. Δεν αμφιβάλλω ότι κάνουν δουλειά οι εισαγγελείς που διενεργούν τις προκαταρκτικές εξετάσεις αλλά συμπέρασμα δεν έχουμε ενώ από τη δραστηριότητα της ΑΔΑΕ έχουμε συμπέρασμα. Εν πάση περιπτώσει εδώ υπάρχει ένα ζήτημα παρακολουθήσεων τις οποίες παραδέχτηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος  υπουργών και άλλων αξιωματούχων. Ποια ήταν η αιτιολογία ; Ότι η ΕΥΠ ενήργησε εκτός πλαισίου αλλά εν αγνοία του πρωθυπουργού. Εγώ να δεχτώ την άγνοια του πρωθυπουργού που ήταν και είναι ο εποπτεύων υπουργός αλλά «εκτός πλαισίου» δηλαδή παράνομα αυτό δεν είναι μεγάλο θέμα που πρέπει να διερευνηθεί; Εν πάση περιπτώσει δεν είναι το πρώτο ή το μόνο ζήτημα που έχει η χώρα οι υποκλοπές αλλά εάν καμφθούμε τα θέματα δημοκρατίας και κράτους δικαίου μετά δεν υπάρχει ούτε ανάπτυξη, δεν υπάρχει ούτε πρόοδος ούτε ανταγωνιστικότητα και φοβούμαι ότι αποκλίνουμε από ένα πρότυπο το οποίο είναι το πρότυπο της ευρωπαϊκής δημοκρατίας που ήταν το μεγάλο όραμα του Κων/νου Καραμανλή.

Ερωτηθείς αν τον εκπλήσσει ότι ένας μεγάλος όμιλος ζητάει γνωμοδότηση από τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για να δει πως θα κινηθεί σε αίτημα ελέγχου  

Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Δεν θέλω να το σχολιάσω αυτό. Η γνωμοδότηση ζητήθηκε τηλεφωνικά, και καταρχήν και καταρχάς χορηγήθηκε τηλεφωνικά ως ουσία με την έννοια της επιφύλαξης «προσέξτε μήπως παραβιάζεται το νόμο» το οποίο είναι αδιανόητο. Η εταιρεία ας επικοινωνήσει με το δικηγόρο της. Επικοινωνεί με ποιον και με ποιο θάρρος επικοινωνεί και γιατί δημιουργεί προβλήματα μια εταιρεία στη λειτουργία των θεσμών; Να ακολουθήσει τις προβλεπόμενες δικονομικές διαδικασίες. Εκτός και αν της υπεδείχθη να το κάνει διότι είναι υπερβολικό να έχει το θάρρος μια εταιρεία να επικοινωνήσει με την κορυφή της Δικαιοσύνης.

Αναφορικά με τα γλυπτά του Παρθενώνα      

Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Αυτά τα έχουμε ζήσει επί δεκαετίες, έχω δώσει προσωπικά αγώνα στην UNESCO, στον ΟΗΕ, με τη βρετανική κυβέρνηση επί πολλών πρωθυπουργών και υπουργών και με το βρετανικό μουσείο με το οποίο έχω κάνει απευθείας συνομιλίες με τον αείμνηστο Παντερμαλή. Το δε μουσείο της Ακρόπολης είναι το μεγάλο επιχείρημα που έχουμε. Θα ωριμάσουν οι συνθήκες. Ας μη μιλάμε ούτε για ιδιοκτησία ούτε για δανεισμό το θέμα είναι η ένωση των γλυπτών και η ακεραιότητα του μνημείου και η ακεραιότητα της έκθεσης της μουσειακής. Εμείς μπορούμε να είμαστε γενναιόδωροι και να πούμε, όχι αναγνωρίζοντας ιδιοκτησία ή         δικαιώματα δανειστού αλλά επειδή η ιστορία γράφτηκε επώδυνα ας βάλει και την υπογραφή του το Βρετανικό μουσείο στην έκθεση την οριστική και αμετάκλητη στο μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα.   Από εκεί και πέρα με μεγάλη χαρά η Ελλάδα μπορεί να κάνει μια σύμβαση με το βρετανικό μουσείο να διοργανώνει κάθε χρόνο μια ή δύο περιοδικές εκθέσεις με σημαντικά εκθέματα ώστε να βλέπει το διεθνές κοινό, το βρετανικό κοινό, οι επισκέπτες του Λονδίνου αρχαιότητες  ελληνικές όπως κάνουμε σε όλα τα μουσεία.

Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Αυτό είναι ένα θέμα εθνικό, διαχρονικό, το έθεσε η Μελίνα όχι όταν η Μελίνα έγινε υπουργός Πολιτισμού το 1981 αλλά πιστεύω ότι το έθεσε με την υπέροχη ταινία «Φαίδρα» δηλαδή πολύ παλαιότερα και ως εκ τούτου νομίζω ότι είναι πολύ καλό που τιμάμε τη μνήμη της και τιμάμε και μια εθνική ευαισθησία όχι στο όνομα ενός κάποιου πατριωτισμού αλλά στο όνομα της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομίας και του μνημείου του ίδιου.

Ερωτηθείς αν τον ενόχλησε που έγινε αντικείμενο πολιτικών διαξιφισμών   

Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Ναι δεν θέλω να γίνεται αυτό αλλά όταν η κυβέρνηση θέλει να το εμφανίσει ως πολιτική αποτυχία η αντιπολίτευση θέλει να ασκήσει πολιτική κριτική. Θα μπορούσε να γίνει μια συνάντηση εκπροσώπων των κομμάτων για ενημέρωση όλων και για συντονισμό και συστράτευση όλων ώστε να βοηθήσουνε μέσω των πολιτικών ομάδων τους, μέσω συγγενών κομμάτων στη Βρετανία και μέσω συγγενών κομμάτων στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, στο συμβούλιο της Ευρώπης κοκ.  

Αναφορικά με τη διαβούλευση για το θέμα της ταφής του τέως βασιλιά

Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Εγώ πάντα σε όλες μου τις επαφές ήθελα και θέλω να εκφράζω, και εγώ που δεν είμαι τίποτα τώρα ένα πολίτης με εμπειρία πολιτική τη γενναιοδωρία και την αυτοπεποίθηση της ελληνικής δημοκρατίας.  Η ελληνική δημοκρατία είναι ισχυρή, πανίσχυρη, έχει ιστορικά νικήσει και επιβληθεί και μπορεί να είναι συμπεριληπτική και γενναιόδωρη. Από εκεί και πέρα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας πολλές παραμέτρους, μια παράμετρος είναι το γεγονός ότι υπάρχουν πολλοί βασιλικοί οίκοι εν ενεργεία άρα θα υπάρξει μια επίσκεψη εδώ για την απονομή τιμών από αρχηγούς κρατών ή από μέλη βασιλικών οικογενειών και η χώρα μας έχει ανάγκη με τις καλές σχέσεις με τους εταίρους της γιατί όλες αυτές είναι χώρες της ΕΕ. Είναι σημαντικό  ότι η ταφή που θα γίνει στο Τατόι, και σωστά θα γίνει η ταφή στο χώρο που είναι θαμμένη η οικογένεια όπως κάθε οικογένεια και κάθε σύμπλεγμα οικογενειακών τάφων γιατί ο πολιτισμός έχει πάρα πολύ μεγάλη αξία και ο σεβασμός στο νεκρό έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία αλλά έχει μεγάλη σημασία ότι το Τατόι, το Μον Ρεπό, το Πολυδένδρι στη Λάρισα ανήκουν στην ελληνική δημοκρατία. Έχει πολύ μεγάλη σημασία ότι η ελληνική δημοκρατία φιλοξενεί αυτούς τους τάφους. 

Αναφορικά με τα ποσοστά του ΠΑΣΟΚ

Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Το ΠΑΣΟΚ έχει ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ ιστορικά, έχει σηκώσει το βάρος της οικονομικής κρίσης, το ίδιο πρέπει να προβάλει και να υπερασπίζεται το έργο του της περιόδου 2010-2015, και την αντιπολίτευσή του 2015-2019 γιατί η συμβολή του στο να σταθεί η χώρα όρθια εντός Ευρώπης και εντός δημοκρατίας είναι καθοριστική. Από εκεί και πέρα προφανώς  ξέρει ότι η χώρα δεν μπορεί να μείνει ακυβέρνητη, ξέρει τις θεσμικές του ευθύνες. Ο Ν. Ανδρουλάκης κάνει μεγάλη προσπάθεια, δεν έχω να κάνω καμία παρατήρηση μόνο ευχές έχω να δώσω σε ένα νέο άνθρωπο και ένα νέο πολιτικό αρχηγό. Από εκεί και πέρα ποιος θέτει θέμα συνεργασιών αυτή τη στιγμή; Ο κ. Μητσοτάκης δεν λεει «δεν θέλω καμία συνεργασία, θέλω οπωσδήποτε  δεύτερες εκλογές και ενδεχομένως και τρίτες. Δεν πιστεύω στις κυβερνήσεις συνεργασίας, έτσι λεει, θέλω μονοκομματική κυβέρνηση άρα από ποιον ζητάει συνεργασία και με ποιους όρους; Γιατί να τοποθετηθεί το ΠΑΣΟΚ σε σχέση με τη ΝΔ όταν η ΝΔ λεει «δεν θέλω κανέναν» και όταν γίνεται προσπάθεια να εξωθηθεί το ΠΑΣΟΚ σε μια θέση αντίθετη, προς την άλλη κατεύθυνση, προς την λεγόμενη κεντροαριστερή πολυκατοικία. Από εκεί και πέρα υπάρχει η εκδοχή του ΣΥΡΙΖΑ που ο ΣΥΡΙΖΑ λεει ότι «μόνο αν είμαι πρώτο κόμμα συζητώ ενδεχόμενο συνεργασίας» άρα τι συζητάμε, τι σενάρια...Το ΠΑΣΟΚ νομίζω ότι πρέπει να εκφράσει αυτό το οποίο βγάζει τη χώρα από το διανοητικό και συναισθηματικό αδιέξοδο. Το αδιέξοδο της χώρας δεν είναι πολιτικό πρωτίστως, είναι πρωτίστως διανοητικό και συναισθηματικό και βεβαίως αυτό αφορά τις προϋποθέσεις της ανάπτυξης, της κανονικής συνοχής, της συναίνεσης, αφορά τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τη θέση μας μέσα στον κόσμο, μέσα στην περιοχή και μέσα στο χρόνο. Οι συζητήσεις που κάνουμε εδώ είναι συζητήσεις δημοκοπικού χαρακτήρα μεροδούλι- μεροφάι αλλά δεν γράφεται έτσι η ιστορία.

Ερωτηθείς αν είναι σωστό που αντιμετωπίζεται η πρώτη εκλογική μάχη ως «διαδικαστικό εμπόδιο»

Ε.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Δεν είναι καθόλου σωστό διότι αυτό δεν δηλώνει σεβασμό απέναντι στο εκλογικό σώμα.