IONION FM - Ραδιόφωνο Δυτικής Ελλάδας
 
 
   
 
 
ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Δελτίο Ειδήσεων
Επισκόπηση Τύπου
Επισκόπηση Τοπ. Τύπου
Επιλεγμένα Θέματα
Agenda
Ηχητικό Αρχείο
ΕΛΛΑΔΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΕΘΝΗ
ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
MEDIA
ΕΚΛΟΓΕΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ
EVENTS
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
ΖΗΤΗΣΤΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
FUN
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΕΜΒΕΛΕΙΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ








Ρημάζει η Ελλάδα! Πλιάτσικο στο σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου
11.06.18

Σε πλήρη απαξίωση βρίσκεται τα τελευταία χρόνια το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου μετά την οριστική διακοπή των δρομολογίων του τρένου το 2011. Όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα DOCUMENTO , τροχαίο υλικό , εξοπλισμός, ζυγαριές,  φανοστάτες , παλιά ρολόγια , τηλέγραφοι, καλώδια , μηχανές και πολύτιμο αρχειακό υλικό βρίσκονται κυριολεκτικά στα χέρια κάθε λογής πλιατσικολόγων και κυνηγών σιδήρου οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι την πλημμελή η ανύπαρκτη φύλαξη τους , αρπάζουν και πωλούν μεθοδευμένα ότι έχει απομείνει στους παλιούς σταθμούς. Ενδεικτικό του …πλιάτσικου αποτελεί η προκλητική και πρωτοφανής  σε μέγεθος κλοπή που καταγράφηκε το 2011 στο Καρδιακαύτι Ηλείας . Εξι τεράστιες ντιζελάμαξες που ζύγιζαν πάνω από 50 τόνους η κάθε μία , δεκάδες  βαγόνια αλλά και μεγάλη ποσότητα  σιδηροτροχιών, πωλήθηκαν ως σκραπ, χωρίς κανείς να το αντιληφθεί .

Από τα συνολικά 750 χιλιόμετρα σιδηροδρομικού δικτύου που είναι εγκατεστημένα στην Πελοπόννησο , σήμερα μόλις τα 200 χιλιόμετρα είναι λειτουργικά ενώ το υπόλοιπο κομμάτι μαζί με τις εγκαταστάσεις και τους 152 σταθμούς και τις στάσεις,  ρημάζουν κυριολεκτικά μέσα στον χρόνο .

Όπως λέει στο Documento  ο αρχαιολόγος Κύρκος Απόλλων που τα τελευταία χρόνια ασχολείται με το ζήτημα του σιδηρόδρομου στην Πελοπόννησο , το 1985 το Υπουργείο Πολιτισμού κήρυξε ως έργα τέχνης 79 σταθμούς τρένου με σκοπό την προστασία και την αξιοποίησή τους.

« Πρόκειται για κτίρια κατασκευασμένα από παραδοσιακά υλικά. Μια ιδιαίτερη μίξη ευρωπαϊκής και αποικιοκρατικής αρχιτεκτονικής μπολιασμένη στο ελληνικό τοπίο. Σήμερα δυστυχώς η κατάστασή τους είναι οικτρή. Παραδομένα όλα στην αδιαφορία αποτελούν, όσα δεν έχουν καταρρεύσει , πρόσκαιρες κατοικίες μεταναστών .Οι μοναδικοί σταθμοί που φυλάσσονται είναι στην Τρίπολη, στον Πύργο, στην Πάτρα , στην Ολυμπία και στο Ναύπλιο» - λέει στο Documento ο κ. Κύρκος και προσθέτει: «Το 2012 σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο υποβάλαμε στο Υπουργείο Πολιτισμού τεκμηριωμένη πρόταση προκειμένου να χαρακτηριστεί η διαδρομή από το Ναύπλιο μέχρι την Καλαμάτα ως νεότερο μνημείο. Εξι χρόνια μετά βρισκόμαστε ακόμα στην αναμονή και σε ένα πολύ κρίσιμο σημείο για την τύχη του σιδηροδρομικού δικτύου στη Πελοπόννησο.» 

*** « Η εφημερίδα ανέδειξε ένα πολύ σημαντικό θέμα που σχετίζεται με το εγκαταλελειμμένο σιδηροδρομικό  δίκτυο. Ελπίζουμε το δημοσίευμα να στείλει το μήνυμα προς τους αρμόδιους για την αξιοποίηση του τρένου στην Πελοπόννησο» - ανέφερε στο IONION FM ο Στρατής Σταυρουλάκης μέλος της ομάδας Φίλων Σιδηροδρόμου Ελλάδας.